Komunitní tým Jindřichův Hradec
Kdy a kde nás zastihnete:
FOKUS Tábor - pracoviště Jindřichův Hradec, Václavská 130, Jindřichův Hradec (vchod z ulice Zárybničí - nábřeží Malého Vajgaru)
Provozní doba: 7:30 do 16:00 (dostupnost terénních služeb, konzultace v kanceláři po telefonické dohodě)
Pravidelná ambulance Jindřichův Hradec (v tuto nás určitě zastihnete v kanceláři v Jindřichově Hradci):
úterý 7:30 - 16:00
pátek 8:00 - 10:00
Kde se ještě můžeme potkat (po předchozí telefonické domluvě):
- zázemí Třeboň - Chelčického 2, Třeboň (2. patro v Domě s pečovatelskou službou - vchod naproti knihovně)
- zázemí Dačice - Bratrská 1233, Dačice
Kontaktujte pracovníky:
Mgr. Jaroslava Paštiková, tel.: 777 721 705, pastikova@fokustabor.cz
Bc. Radka Plucarova, tel.: 777 706 094, plucarova@fokustabor.cz
Bc. Soňa Málková, tel.: 777 721 703, malkova@fokustabor.cz
Bc. Lea Stiborová, tel: 734 725 175, stiborova@fokustabor.cz
Ing. Ondřej Stránský, tel: 605 380 804, stransky@fokustabor.cz
Mgr. Eliška Nováková, tel: 731 200 751, novakova@fokustabor.cz
Milan Eger, peer konzultant, tel.: 734 597 099
VÍCE INFORMACÍ O POSKYTOVANÝCH SLUŽBÁCH
Hlavním cílem služby je udržet a zvýšit kvalitu života uživatele, tedy zajistit stav, kdy uživatel má důstojné podmínky pro život a čerpá všechny služby, které potřebuje pro svůj spokojený život v přirozeném prostředí.
KOMU JE SLUŽBA URČENA
Služba je určena lidem starším 16ti let s duševním onemocněním, zejména se schizofrenií popř. dalšími nemocemi z okruhu psychotických poruch, kteří žijí v regionu Jindřichův Hradec, Dačice a Třeboň.
PODMÍNKY SPOLUPRÁCE
> souhlas s podmínkami smlouvy o poskytnutí služby
> respektování Vnitřních pravidel komunitního týmu
ZAJIŠTĚNÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
Komunitní tým tvoří odborní pracovníci, kteří jednak splňují kvalifikaci dle zákona o sociálních službách a dále mají vhodné doplňkové vzdělání, zejména v tzv.případovém vedení (case managementu), psychiatrickém minimu a základech psychosociální rehabilitace, případně absolvovali psychoterapeutické či sebezkušenostní výcviky. Součástí týmu je psycholog.
TŘI ZÁKLADNÍ TYPY PODPORY
1. Případové vedení
- program určený klientům, kteří se ocitli v situaci, která je pro ně buď velmi nepřehledná a potřebují se v ní zorientovat nebo je její řešení složité a náročné, popř. vyžadující propojení několika různých služeb, či zapojení širšího okolí. Pracovník je s klientem v poměrně intenzivním kontaktu, cca 3x až 4x měsíčně, v době krize i častěji.
2. Poradenství
- obvykle využívané při řešení jednorázové, či krátkodobější zakázky. Také se nabízí jako podpora při zprostředkování jiné sociální služby.
3. Skupinová podpora
- zaměřená na aktivizaci uživatelů prostřednictvím nácvikových programů a volnočasových aktivit.
CO NABÍZÍME
>Pomoc v nalezení řešení složité osobní situace (neuspokojivé vztahy s okolím, ztráta zaměstnání, ztráta bydlení, ...)
>Pomáháme klientům v aktivním předcházení a zvládání krizových situací spojených se zhoršením zdravotního stavu.
> Radu nebo praktickou pomoc při hospodaření s penězi včetně pomoci v zajištění sociálních dávek.
> Snažíme se podpořit vlastní sebedůvěru a dovednosti potřebné k psychické pohodě a zlepšení kvality života.
> Pomáháme hájit klientova práva a zájmy.
> Informování klienta o existujících službách (nejen Fokusu Tábor), pomoc při výběru vhodné služby a její zprostředkování.
> Spolupráci s blízkým okolím - s rodinou, blízkými lidmi, sousedy, lékaři, úředníky apod.
JAK JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA
> Využívání služby je zcela dobrovolné a závisí tak pouze na Vašem rozhodnutí.
> Služba je poskytována bezplatně, a to každý všední den od 7:30 do 16:00 hodin - po předchozí domluvě se svým pracovníkem i mimo tento čas.
> Naši podporu poskytujeme v místě, které si dohodnete s Vaším pracovníkem (domácí prostředí, kavárna, úřad...), případně můžeme využít zázemí naší kanceláře.
> Rozsah a podobu podpory s každým uživatelem individuálně plánujeme a přizpůsobujeme jí s ohledem na jeho přání, situaci a individuální potřeby (setkávání 1x týdně až 1x měsíčně).
> Před poskytováním služby Vás podrobně seznámíme se závaznými pravidly spolupráce ve službě a teprve následně je uzavřena Smlouva o poskytnutí služby.
> Smlouva se uzavírá individuálně, obvykle na dobu 1 měsíce až 1 roku s možností prodloužení. Uživatel služby má právo od ní kdykoliv bez následků odstoupit.
> Pracovníci Komunitního týmu jsou zavázáni k mlčenlivosti a dodržování vnitřního Etického kodexu.
PRINCIPY PRÁCE:
> Podporovat samostatnost klienta. Nedělat za něj, co zvládne sám.
> Individuální přístup a nezávislost uživatele.
> Dobrovolnost, respekt k přáním uživatele.
> Týmová práce.
> Využíváme služby či instituce v místě veřejně dostupné.